06 May
06May

טוּרְגוּל למעשה הינו פודינג עשוי מאורז מבושל בחלב וסוכר, עם אגוזי מוסקט וקינמון מעל. התערובת נאפית בכלי חרס מספר שעות, על מנת לייצר קרום סמיך, דמוי קְרֶם בְּרוּלֶה, מעל. מאכל זה הולך טוב עם סַיידֶר מקומי ופָלוּ FALLUE, סוג של בְּרִיוֹשׁ מיוחד לאזור נוֹרְמַנְדִי.

ועל מנת להכין לעצמנו טוּרְגוּל, ניעזר בליאורה'לה ! 

המיצרכים:

500 מ"ל חלב

50 גרם ארוז עגול

40 גרם סוכר חום 

קמצוץ מלח

1/2 כפית אבקת סוכר וניל או מעט תמצית וניל 

ההכנה: 

נחמם תנור ל-120 מעלות ונרתיח חלב בסיר קטן. נערבב בקערה אחרת סוכר, אורז ,מלח וסוכר וניל. את החומרים היבשים נכניס לחלב הרותח ונערבב בעזרת כף עץ. 

נעביר הכל לכלי חסין אש, המיועד לטרין למשל, ונאפה כ-3 שעות או אפילו יותר, עד שהקינוח ייהפך לחום זהוב עם קרום עליון קַארָמֶלִי.


ארבעת ה"C" של נוֹרְמַנְדִי הם: CIDRE, CALVADOS, CREAM & CAMEMBERT

הבה נצא לגלות אותם בין אתרי התיירות של חבל ארץ מעניין, שופע ומרתק זה.

HOULGATE

כפר דייגים, בצפון נוֹרְמַנְדִי, על חוף תעלת לַמַנְשׁ, 1800 תושבים, שלאחר שפותחו בו במאה ה-18 חוף הים, הטיילת, ונבנתה הקפלה נוֹטְרֶה-דַאם-דֶה-הוֹלְגֵייט, הפך עם השנים לאתר תיירותי מבוקש, עם קזינו, סניף דואר ואפילו מתקני ספָּא, לאחר שחובר ב-1882 לרשת הרכבות עם קשר ישיר לבירה פריז.

האתר שסבל רבות ב-2 מלחמות העולם, הצליח להשתקם. התפתח נמל היאכטות, נבנו בתי מלון רבים והסלבס החלו להגיע: הסופרים מַרְסֶל פְרוֹסְט ואֶמִיל זוֹלָה, וִילְיַאם טַאפְט נשיא אר"הב שאהב להתארח במקום, אִיזַבְֶּל השניה מלכת ספרד, הטייס המפורסם רוֹלָאן גָארוֹס ששבר את שיא טיסת הגובה בחוף הוֹלְגֵייט ואשר הטיילת קרואה על שמו, המוסיקאי קְלוֹד דֶבִּיסִי והאחים לוּמְיֶיר ממציאי הקולנוע הנע.

2 טירות יפות באזור הוֹלְגֵייט ראויות לביקור, האחת MANOIR DE BEUZEVAL ואילו השניההיא CHATEAU DE DRAMARD.

VILLAGE D'ART GUILLAUME-LE-CONQUERANT A DIVES-SUR-MER 

"כפר האמנות ויליאם הכובש" נמצא בעיירה הסמוכה להוֹלְגֵייט, דִיב-סוּר-מֶר DIVES-SUR-MER ונקרא על שמו על מנת להנציח את פועלו במקום בשנת 1066. 

בעקבות יוזמה פרטית, הפך המקום, שהיה פונדק מְאַמְנִים ואורווה במאה ה-15 - לאכסנית אמנים ואומנים במאה ה-19.

המקום עוטר בגילופי עץ מימי הביניים ומתקופת הרנסנס, ובפסלי אבן אותנטיים מהמאות ה-17 וה-18. 

המקום פתוח לקהל הרחב, הכניסה חופשית, ואפשר לפגוש במקום פנים מול פנים את האומנים, בעלי המלאכה השונים, אנשי הסדנאות, מסעדנים וסוחרי עתיקות.

BEUVRON-EN-AUGE 

בּוּורוֹן-אן-אוֹז', כפר קטן, 200 תושבים, אך מזה שנים רבות מככב ברשימת "הכפרים היפים ביותר בצרפת". בתים מעוטרים בקורות-עץ, נחל זורם, אדניות עם שיחי גרניום בכל מקום, כשכל פינה פורחת ומטופחת.

יופיו של הכפר מושך תיירים רבים, וזו הסיבה שנערכים בו מופעים רבים במשך השנה: פסטיבל סַיידֶר באוקטובר, שוק פשפשים באוגוסט, יום ציירים ביולי, יריד גֶרָנְיוּם במאי ויריד עתיקות ביולי. 

אפילו האמן הבריטי דֵיוִויד הוֹקְנִי התאהב במקום והרבה לבלות ולעבוד בו. 

המלצה חמה מנסיון אישי: 

להגיע לכפר בשעות אח"הצ, לטייל במרכזו, על שפת הנחל דוּאַט DOIGT, להציץ בכנסיה הקתולית סט. מַרְטִין המרשימה, לקנות בקבוק קַלְבָאדוֹס קטן למזכרת, ולהיכנס בשעת ערב למסעדת "לֶה פַּאוֶוה ד'אוֹז'" LE PAVE' D'AUGE וליהנות ממעדניה. רצוי להזמין שולחן מראש.

הערות
* כתובת הדואר האלקטרוני לא תוצג באתר.