25 Nov
25Nov

עוד מאכל שאופייני לאזור GERS ולעיר אוֹשׁ AUCH, הינו ירכי ברווז בשזיפים, הן בשל ריבוי חוות לגידול הברווזים, והן בשל שפע מטעי השזיפים שבאזור. 

את המעדן הזה ניתן לפגוש בתפריטים של המסעדות המקומיות באוֹשׁ, אך גם אנו, בעזרת ליאורה'לה שלנו, נוכל להכין מנה זו באופן עצמאי.

המיצרכים:

3 ירכי אווז או ברווז (או 6 יח' שוקיים)

300 גרם שזיפים מגולענים

1/2 כוס יין אדום יבש

2 עלי דפנה

כף שמן

50 גרם חמאה

2 כפות שמנת מתוקה

250 מ"ל מרק עוף

15 גרם קמח

מלח ופלפל גרוס

ההכנה: 

משרים שעה את השזיפים ביין. מחממים שמן ו-20 גרם חמאה במחבת, מניחים את חלקי האווז כשהעור כלפי מטה וצורבים אותו. הופכים ושוב צורבים. 

מוציאים ומכניסים לסיר בינוני. מוסיפים את היין עם השזיפים, המרק והתבלינים, מכסים את הסיר ומבשלים כשעה על אש נמוכה. 

מערבבים בנפרד 30 גרם נוספים של החמאה, קמח ושמנת מתוקה. מערבבים היטב בעזרת מזלג ויוצקים לסיר עם השוקיים. מערבבים הכל ומגישים. 

הולך נהדר עם פירה תפוחי אדמה. אפשר לוותר על החמאה והשמנת ולדלג על השלב הזה. מתכון זה מתאים גם לעוף, אבל הטעם המיוחד של הברווז/אווז – עושה את ההבדל !

לא רק ברווזים ושזיפים יש באוש, אלא גם תיירות, והרבה תיירות. הבה נטעם גם קצת מזה !

ESCALIER MONUMENTAL 

פרוייקט הנחת מדרגות אלה, המזכירות את המדרגות שלרגלי כנסיית הסַקְרֵה-קֶר שבפריז, בא להחליף את המדרגות הישנות הצרות, שחיברו בעבר את שני חלקי העיר אוש, העילי והתחתי. הפרוייקט שהתנהל במשך כמה שנים, עד שנת 1863 עת נחנך, חיבר באמצעות 374 מדרגות את גדת הנהר GERS שבעיר התחתית, עם מגדל ארמניאק שבחלקה העילי.

הסגנון הוא ניאו-רנסנסי ויש לאורכן 3 טרסות עם גנים ומיזרקות, וכמובן, בטרסה העליונה, מתנוסס פסלו של דַ'ארְטַנְיָאן המוסקטר, תושב העיר בעבר, גיבור ספריו של אלכסנדר דיומא.

LE HAMEAU DES ETOILES

מדרום לכפר פְלוּרַאנְס FLEURANCE, צפונה מהעיר אוֹשׁ, במסגרת כפר נופש, בסביבת יערות ושדות ירוקים, ניצב לו מצפה הכוכבים הזה, עם גג נפתח לשמיים, המבטיח ערב קסום ובלתי נשכח של צפיה בכוכבים.

זהו מופע ייחודי שנמשך כ-45 דקות, החושף את סודות היקום, ובהדרכת האסטרונום המקומי, ניתן ללמוד על הכוכבים שמציעה הגלקסיה שלנו. 

האולם מאובזר כראוי, ייחודי בכל אירופה, במיוחד לנושא האסטרונומיה.

ACCROBRANCHE 

מדרום לעיר אושׁ, סמוך לכפר פָּאבִי PAVIE, בתוך יער אלונים בני כ-100 שנים, על שטח של 150 דונם, פועל מאז שנת 2003 גן הרפתקאות ענק, ש-100 המשחקים במתקני השעשועים שבו, בין שמים לארץ, נוגדים את כח המשיכה, וגורמים לך להרגיש לפעמים כמו...קוף ! 

השעשועים מחולקים ל-10 קורסים הנגישים מגיל 3 – ואילך. בכל קורס – עד 10 משתתפים לכל היותר. כל משתתף מצויד בחבל הצלה, מה שמקנה בטחון ובטיחות. 

גשרי קופים, קורס אקרובטי, כדורי צבע (פיינטבול), טיפוס על קירות, טיפוס על עצים, מעבר בין עצים, טרמפולינות, בנג'י, נדנדות, ערסלים וחוג בוטני, הם רק חלק זעיר משלל הפעילויות.

NATURE  & PAYSAGES – JARDIN DE CARNIVORE

כ-10 דקות נסיעה צפונה מהעיר אוֹשׁ, שוכן לו אחד מגני הצמחים הטורפים מהחשובים בעולם, פרי שגעונו של תושב הכפר המקומי פֵּיירוּס-מָאסָה PEYRUSSE-MASSAS, מִיסּיֶיה זַ'אן-זַ'אק לַאבֵּט.

הסיור בגן מתחיל בהקרנת סרטון על עולמם המרתק של הצמחים הטורפים, נמשך במצגת חיה של מינים שונים, שכמה מאות מהם נמצאים בגן, הסבר על סודות הגידול, הייצור והשימור, ומסתיים בנקודת מכירה של צמחים, ספרים, גלויות ומוצרים נלווים. 

חוויה מרתקת, במיוחד לאור העובדה שהגן כמעט נסגר לאחרונה, בשל הוצאות תחזוקה גבוהות, אך ניצל בדקה ה-90 משקיבל סיוע מגופים ממשלתיים שונים ומגורמים פרטיים.

FLEURANCE

עיירה גדולה יחסית, יפהפיה ותוססת, כפר מבוצר לשעבר, נושאת את שמה של העיר פירנצה (פלורנס) האיטלקית, בת כ-6000 תושבים, שנוסדה במאה ה-13. שוכנת כ-20 דקות נסיעה צפונה מהעיר אוֹשׁ

כרטיס הביקור שלה, הכיכר המרכזית המהווה אולם-שוק מקורה, עם ארקדות מסביב, שנבנה באמצע המאה ה-19. בקומה העליונה – משרדי העיירה, ובקצותיה, 4 מיזרקות המסמלות את 4 עונות השנה.

אמרנו עיירה תוססת, כי באפריל מתקיים בה קרנבל, ביולי – פסטיבל להקות רחוב, ובאוגוסט – פסטיבל אסטרונומיה. בין לבין, כדאי לבקר בקתדרלת לומבז (בסגנון גותי), בכנסיה המבוצרת סימורה, בכנסיית מוארה ובמנזר מויסק.

הערות
* כתובת הדואר האלקטרוני לא תוצג באתר.