17 Oct
17Oct

סוּפְלֶה-אוֹ-קוֹמְטֶה    'SOUFFLE'-AU-COMTE

פריז היא מקור הסוּפְלֶה גְרַאנְד מַארְנְיֶיה, ואילו אזור הז'וּרָה מביא לעולמנו את המאכל השונה הזה – סוּפְלֶה-אוֹ-קוֹמְטֶה, שבסיסו העיקרי הוא גבינת קוֹמְטֶה.

כל מי שהכין/נה אי פעם סופלה, יודע/ת שחייבים להגיש את המנה מיד לאחר שהוצאה בזהירות מהתנור, אחרת היא תקרוס ואבוי לעבודה המדוייקת והזהירה !


המיצרכים ל-4 מנות

תבנית חרסינה מיוחדת לסופלה, משומנת היטב בכ-10 גרם חמאה ומקומחת קלות. להשהות במקרר.

45 גרם חמאה     *     45 גרם קמח    *    180 מ"ל חלב    *    125 מ"ל שמנת מתוקה

מלח ופלפל שחור     *      120 גרם גבינת טל העמק, אמנטל, מגוררת או גרוּיֶיר

קצף מוצק מ-5 חלבונים     *     4 חלמונים

ההכנה:

בסיר בינוני נמיס חמאה, נוסיף קמח תוך ערבוב מתמיד ונוסיף חלב ושמנת בזרם איטי תוך ערבוב מתמיד עד לקבלת תערובת בשמל סמיכה.

נתבל את התערובת במלח ופלפל. אפשר להוסיף עלעלי טימין או עירית קצוצה. נוסיף תוך כדי ערבוב את הגבינה המגוררת עד שהיא תימס. נכבה את האש וניתן לתערובת להתקרר מעט. זה הזמן להוסיף את החלמונים אחד-אחד, תוך ערבוב ואחר כך את הקצף בכמה פעמים תוך תנועות קיפול עדינות.

נוציא את תבנית הסופלה המשומנת והמקומחת מהמקרר. נעביר אליה בעדינות את התערובת האוורירית שהתקבלה. נכניס לתנור שחומם מראש ל-200 מעלות ונאפה בין 25 דקות לחצי שעה.

כאמור: נוציא בזהירות ונגיש מיד !

 

וכעת, משלמדנו להכין סוּפְלֶה-אוֹ-קוֹמְטֶה, הבה ונתענג על נופי ארץ הז'וּרָה: מפלים, סכרים, אגמים, מוצאות של נהרות, מערות נטיפים, קניונים, גבינות ודבש, כי החיים שלנו  ד ב ש   !!!

CHAMPAGNOLE

8000 תושבי העיירה שַׁמְפָּנְיוֹל, מתגאים בה כי היא נחשבת ל"פנינה של הז'וּרָה". יושבת על הגדה הימנית של הנהר אֵין AIN, כ-60 ק"מ מצפון לז'נבה, מוקפת יערות ומהווה מרכז אזורי לתעשיית העץ, לריהוט, למטבחים, לבנין וכו'.


אך לא רק עצים יש בה, אלא גם גבינות ודבש: שַׁמְפַּנְיוֹל היא "בירת גבינת הקוֹמְטֶה" 'COMTE הגבינה המייצגת של אזור הז'וּרָה, המזכירה קצת בטעמה את הגרוּיֶיר השוויצרית, גבינות עיזים ודבש איכותי מפריחת עצי אשוח ופרחי הבר של אזור הז'וּרָה.


CASCADE DU MOULIN DU SAUT / CASCADE DES TUFS

אזור הז'וּרָה מקבל מנת מישקעים גדולה במהלך השנה, ומן הסתם, שופע נהרות, מפלים, אגמים וסכרים היוצרים תמונות נוף עוצרות נשימה.

CASCADE DU MOULIN DU SAUT נמצא ליד הכפר נוֹזֶרוּאָה NOZEROY ומנקודת התצפית שהוקמה במקום, הוא נראה במלוא הודו. CASCADE DES TUFS המרשים, נמצא ליד הכפר אַרְבּוּאָה ARBOIS.

 Cascade des Tufs                 Cascade du moulin du saut


GROTTES DES MOIDONS

מערות אלה שהתגלו בשנת 1966 בלב יער ליד הכפר מוֹלֵיין MOLAIN שמצפון לשַאמְפָּנְיוֹל, נפתחו למבקרים רק ב-1989, וכיום הן מהוות שכיות חמדה מתנת הטבע ואטרקציה תיירותית מושכת, לילדים במיוחד.

נטיפים וזקיפים בצורות שונות המפעילות את הדמיון, תצוגה אור-קולית מרשימה, ומערת עטלפים פעילה, ה"מדליקה" את דמיון הילדים.

GORGES DE LA LANGUETTE

קניון קטן (באורך 1 ק"מ בלבד) ליד הכפר PLANCHES-EN-MONTAGNE שיש בו הכל ! בחלקו הצר ביותר מגיע לרוחב 4 מ' בלבד, ברם, עומקו מגיע עד כ-47 מ'.הנהר סֵאין SAINE (להבדיל מנהר הסיין) זורם בו בעוצמה, כולל מפל של כ-10 מ', ומתמזג בהמשך עם נהר האֵין AIN. בשל נתונים אלה, הקניון מושך אליו תיירים ומטיילים ומדורג כאתר תיירותי ייחודי.

Grottes des Moidons                  Gorges de la Languette


LA SOURCE DE L'AIN

לכל הסקרנים האוהבים לראות מה מוצאו של נהר באורך של 190 ק"מ, זהו המקום. מפכפוך קטן ליד הכפר לה פָאוְויֶיר LA FAVIERE שבלב אזור הז'וּרָה, דרך שַׁמְפַּנְיוֹל "פנינת הז'וּרָה" ועד כ-40 ק"מ צפונה מהעיר לִיוֹן, שם הוא מתמזג עם נהר הרוֹן RHONE.

BELVEDERE DES 4 LACS 

נקודת תצפית גבוהה, מדרום לעיירה שַׁמְפַּנְיוֹל, ממנה נשקף נוף מרהיב הכולל 4 אגמים, ILAYNARLAYGRAND MACLU ו-PETIT MACLU. להתיישב על הספסל, לנשום אויר פסגות, לצלם, וליהנות מהנוף !

  La source de l'Ain
                            Belvedere des 4 lacs
הערות
* כתובת הדואר האלקטרוני לא תוצג באתר.