22 Feb
22Feb

פָּוֶוה דֶה לָאוֹן, או בתרגום חופשי "מרצפות לָאוֹן", אינן אלה קוביות שוקולד פְּרָלִין נמס עם ציפוי מַרֵנְג. קטנות, אפורות ומרובעות, כך הן נראות, בדיוק כמו מרצפות, המספרות את סיפורה של  העיירה לָאוֹן LAON וחוגגות את ההיסטוריה שלה, ככיסויי האבן שהובילו בעבר אל המנזרים ויתר מוסדות הדת. 

מַאדַאם קָארִין סֶרְף, מקוֹנְפִיסֶרִי אַמָנְדִין, חנות השוקולד במרכז העיירה שנוסדה ב-1977, נמצאת שם מאז ומתמיד להעיד כי הפָּוֶוה דֶה לָאוֹן כי הינו המעדן המקומי ומאכל הדגל של המעדניה הממנף גם את יתר מוצרי העיר והאזור, וכי המַאסְטֶר-שׁוֹקוֹלַטְיֵיר שהובא למקום במיוחד מהעיר לִיוֹן, מתקשה לעמוד בקצב ההזמנות למעדן, המגיעות מכל רחבי צרפת.


העיירה לָאוֹן על 25500 תושביה הינה בירת חבל אֵיין AISNE שבצפון צרפת, ומלבד "מרצפות לָאוֹן" המתוקות, יש לה ולסביבתה עוד מה להציע מבחינה תיירותית. בואו נתייר !


CAVERNE DU DRAGON 

"מערת הדרקון" כונתה בשם זה על ידי הגרמנים, שכן, היתה נקודה אסטרטגית חשובה, ממוקמת בנקודה רמה המשקיפה על עמק האֵיין AISNE, במהלך מלחמת העולם הראשונה, שבמהלך כיבושה נפלטו מהכניסות אליה להבות, ניצוצות ורשפי אש, שהזכירו את הלהבות שהוציאו, על פי האגדה, הדרקונים ממערותיהם. 

במקור היתה המערה מחצבת אבן תת-קרקעית, בעומק 14 מ' ובשטח של כ-3 דונם, שנחפרה באבן הגיר בימי הביניים לצורך בניית מנזר, ושימשה כמבנה תת-קרקעי לאחסון, לתחנת סיוע ולאירוח צוותים, אך בעיקר כעמדת הגנה מתקדמת. מאז 2006 מהווה מונומנט היסטורי חשוב ומוקד לביקורים ופעילויות חינוך והסברה.

PORTE D'ARDON

"שער אַרְדון", שער מבוצר בכניסה לעיר לָאוֹן, שנבנה במאה ה-13 כחלק מחומות העיר, והיווה את אחת הכניסות הראשיות לעיר. בעבר כונה ROYEE כלומר, מלכותי, כי הוביל אל ארמון המלכות שהיה בעיר באותם ימים. הדלת המעוטרת שהיתה בשער נהרסה ב-1858. 

מונומנט היסטורי החל משנת 1909.

ANCIEN HOTEL-DIEU, LAON

אנדרטה היסטורית המשמשת משנת 1942 כמשרד התיירות המקומי בעיר לָאוֹן, מדרום לכיכר הקתדרלה. נבנתה במאה ה-12 ב-4 מיפלסים שונים, ואף שימשה בעבר כהוספיס, כשהקומה הראשונה שימשה כחדר טיפולים לחולים אשר טופלו על ידי רופאי בית הספר של העיר.

MUSEE DES PAPILLONS ST. QUENTIN

מוזיאון הפרפרים שבעיר סט. קוּאֶנְטַאן מגלה את סודות עולם החרקים, חלקם בני יותר מ-100 שנים, המציגים את השפע המסנוור של צבעיהם ואת כושר ההמצאה של הטבע. 

נוסד בשנת 1012 ומהווה מורשת לאַנְטוֹמוֹלוֹג זִ'יל פַּסֶט שהקדיש את חייו, הונו ותשוקתו לנושא החרקים – בכלל, ולפרפרים וחיפושיות – בפרט.

המוזיאון מועשר כל הזמן באופן קבוע בדגימות ופריטים חדשים. כיום המוזיאון חושף כ-11000 פרטים המוצגים בו כקבע. 

עמדות האזנה, עמדות תצפית עם זכוכית מגדלת, פאזלים, שולחן דיגיטאלי ומסכי וידיאו, לוקחים את המבקרים למסע מהנה וצבעוני, ומהפתעות – לגילויים של מידע היסטורי, ביולוגי ומורשתי. מרתק !

CHATEAU DE PIERREFONDS, COMPIEGNE

טירת פְּיֵירֵפוֹנְד שמדרום-מזרח לעיר קוֹמְפְּיֵין, נבנתה בין שנת 1393 ל-1407 וכוללת את כל המאפיינים של אדריכלות צבאית הגנתית מימי הביניים, אם כי עברה שיפוץ ניכר במהלך המאה ה-19, ואכן, מהווה מונומנט היסטורי החל משנת 1848. האמן קוֹרוֹ COROT שהתגורר זמנית בסביבה, הירבה לצייר את הריסותיה. 

הטירה שימשה ומשמשת כרקע וכזירה לצילומי סרטים כ"סיפורה של ז'אן ד'ארק", "האיש במסכת הברזל", בסדרות טלויזיה של חב' דיסני ולצילומים לסידרה "וורסאיי" בהפקה משותפת של קאנאל פלוס ונטפליקס.

MUSEE D'ART ET D'ARCHEOLOGIE DE LAON

המוזיאון לאמנות וארכיאולוגיה של לָאוֹן הוקם ב-1861, נפתח לקהל ב-1891 ומציג אוספים נדירים של ארכיאולוגיה אזורית וים-תיכונית, כמו גם אוסף יפה של יצירות אמנות, הכולל ציורים, רהיטים, פסלים וכלי-חרס, מהמאה ה-15 ועד למאה ה-19, של אמנים יוצאי בתי ספר פלמיים, הולנדיים, איטלקים וצרפתים.

החלק של האמנות הגרפית כולל יצירות מעניינות של מוֹרִיס קוּאֶנְטאַן דֶה לָה טוּר ושל יוּגִ'ין דֶלַקְרוּאָה.

PARFONDEVAL 

פַּרְפוֹנְדֵוַואל, עוד כפר מסידרת "הכפרים היפים ביותר בצרפת", נמצא צפונה-מזרחה מהעיירה לָאוֹן. מה שמייחד אותו הם בתיו, העשויים מלבנים אדומות וגגותיו מאבן ציפחה. 

הכנסיה המבוצרת סט. מֵדְרָאד שבמרכזו, מהווה גם כן אבן משיכה לתיירים בשל דלת כניסתה הרנסאנסית המעוטרת בפרטים מפוסלים. 

זהו כפר חקלאי, שדות תירס, מטעי תפוחים, כרי מרעה והרבה פרות. היופי והשלוה שבו, הם שגרמו לו לעלות על מפת התיירות המקומית. שווה ביקור !

הערות
* כתובת הדואר האלקטרוני לא תוצג באתר.