18 Mar
18Mar
כתבה שניה מתוך חמש כתבות אודות מאכלים צרפתיים שמקורם בעיר פּאוֹ וסביבתה.


גַרְבּוּר הוא מרק צרפתי–מסורתי, מעין נזיד איכרים סמיך, מלא ירקות ובשר מעושן. הצרפתים משתמשים בבשר חזיר מעושן אבל בהחלט ניתן להחליף, בבשר אווז מעושן וגם בבשר עסיסי המתאים לבישול קדרה, כמו אוֹסוּבּוּקוּ למשל.

אנחנו נכין אותו כך: 

המיצרכים ל-6-8 מנות: 

2 כוסות שעועית לבנה שהושרתה כל הלילה במים

1 קילו בשרים שונים כמו שוק אווז ואוסובוקו

4 כפות שמן זית

6 גזרים חתוכים

5 כרישות פרוסות

4 בצלים קצוצים

5 שיני שום חצויים 

כרוב לבן בינוני חתוך גס

10 תפוחי אדמה חתוכים לקוביות 

צרור פטרוזיליה קצוצה 

מלח גס ופלפל שחור גרוס

6 כוסות מים

4 כוסות ציר מרק עוף 

ההכנה: 

בסיר כבד גדול משחימים את שוקי האווז והבשר עד שמשנים את צבעם. מוציאים מהסיר, מוסיפים שמן זית ומזהיבים את הבצל, הכרישה ואחר כך מוסיפים את שאר הירקות חוץ מתפוחי האדמה והשעועית.  

מאדים כ-5 דקות ומוסיפים את הנוזלים. מביאים לרתיחה. מוסיפים את הבשר, מקטינים את האש ומבשלים בסיר מכוסה, כשעתיים על אש נמוכה. 

זה השלב בו מוסיפים את השעועית, תפוחי האדמה והפטרוזיליה ומבשלים עוד כשעה או מעט יותר, עד שהשעועית מתרככת. 

מגישים בקערות עמוקות.

או.קיי, אכלנו, שתינו, שבענו. מה בנוגע לקצת תיירות בעיר ובסביבתה ?

MUSEE NATIONAL ET CHATEAU DE PAU

שַׁאטוֹ דֶה פּאוֹ נבנתה בימי הביניים, על גדת הנהר גַאב-דֶה-פּאוֹ החוצה את העיר פּאוֹ, כטירה מבוצרת טיפוסית. ב-1553 נולד כאן הנרי ה-4, לימים מלך צרפת. בהמשך, שימשה הטירה למטרות נופש גם את נפוליאון בתקופת שלטונו. 

בשנת 1840 סווגה כמונומנט היסטורי ואילו במהלך המאה ה-19 שוחזרה לחלוטין על ידי לואי פיליפ ונפוליאון ה-3 מלכי צרפת. 

הביקור בטירה מציע מסע מרתק של כ-1000 שנים, במיוחד ההצצה בדירות המלכותיות שבה, המהוות עדות מדהימה לאמנות הדקורטיבית של בתי המלוכה. 

המוזיאון הלאומי השוכן בטירה, מכיל אוסף גדול ונדיר של שטיחי קיר מפוארים מהמאה ה-16 ועד למאה ה-19. בנוסף, האוספים העשירים המוצגים, שנאספו מאז שנת 1945, מהווים ראי לדמותם של מלכי צרפת – בפרט, ובתי המלוכה – בכלל, מהתקופה ההיא.

HIPPODROME DE PAU

מסלול מירוצי הסוסים של פּאוֹ נחנך ב-1842 עם טריבונה המכילה 2500 מקומות ישיבה. זהו מסלול אימוני הסוסים השני בחשיבותו בצרפת אחרי המסלול בשַׁנְטִיאִי CHANTILLY ולפני מסלול מֵייזוֹן-לָאפִיט MAISON LAFFITTE שניהם ליד פריז.

המסלול המשתרע על שטח של כ-40 דונם, פעיל כל השנה אך במיוחד בחורף בשל מזג האויר הנוח יחסית, השורר באזור זה. בעונה זו, בחורף, מתקיימים 154 מירוצי מכשולים ו-62 מירוצי מסלול, וזו אחת הסיבות לתנועת תיירות ערה בפּאוֹ דוקא בעונת החורף. 

בצמוד ליציע, אולם מחומם בן 1000מ"ר, עם בר ומזנון מהיר, מסעדה פנורמית ו-2 טרקלינים לבעלים ולאנשי המקצוע הקשורים למירוצים.

ACROJUNGLE

פארק שעשועים ענק לילדים מגיל 1 עד גיל 12 ! 

רק 5 דקות נסיעה ממרכז העיר פּאוֹ, מבנה ענק מקורה בן כ-1000 מ"ר, מחומם בחורף וממוזג בקיץ, הכולל טרמפולינות, בריכת כדורים, מיני דיסקו, משחקים אינטראקטיביים, מיני כדורגל, כדורסל וגולף, לגו ענק, מגלשות, בתים מיניאטוריים לתינוקות, נדנדות ועוד. 

ובעוד הילדים נהנים, ההורים יכולים להתפנות לעיסוקיהם לכמה שעות, בידיעה כי זאטוטיהם עסוקים ומועסקים על ידי צוות המקום, על בסיס יומי או של שעות, או לשבת בקפטריה ולצפות בקטנים. 

זהו למעשה מעין "מעון יום" המציע פתרונות לתעסוקת הילדים – מחד, ולרווחת ההורים -מאידך.

LA CUEILLETTE DE L'ARAGNON

עוד סוג של בילוי מתוך שפע הצעות שיש לעיר פּאוֹ להציע ! בילוי משפחתי, או זוגי, בחיק הטבע, בשטח חווה חקלאית משפחתית, הקיימת מאז 1993, נמצאת כ-15 דקות נסיעה צפונה ממרכז העיר ומשתרעת על שטח של כ-15 דונם. 

בחווה ניתן לבצע קטיף או אסיף עצמי של ירקות, פירות, פרחים וביצים ולרכוש ממוצרי החווה בחנות המשק גבינות, ריבות, עוגות ושאר דברי מאפה, דבש ומוצרי בשר. 

בשטח מתבצעות גם פעילויות חינוכיות מגובות בהסברים של המדריכים למיניהם. בסיום הקטיף או האסיף, אפשר לשבת בביסטרו שבמקום וליהנות ממעדניו. 

חוויה משפחתית שונה ומעניינת !

ASSON ZOO

מדרום-מזרח לעיר פּאוֹ, באזור מערות בֵּטַארַאם, נמצא גן החיות של אָסוֹן ASSON, המציע ביקור משפחתי אידיאלי, עם ילדים כמובן, בסביבה שופעת ואקזוטית, מוקפת במאות בעלי חיים מכל היבשות, החל מהנמר הסיבירי, דרך הקנגורו והוַולַבִּי האוסטרלים, הקופים האפריקאים, וכלה בצמחיה הפראית ובעלי הכנף הצבעוניים מדרום-אמריקה. 

בגן אזור חדש של דורבנים, סֶרְוָולִים (סוג של חתולי-בר), זברות, ואפילו מבנה בצורת מקדש, המהווה סביבת מגורים חדשה מרהיבה ואותנטית למשפחת קופי גִיבּוֹן הנמצאת בסכנת הכחדה.

בנוסף, קיים בו גן בוטני ופארק דינוזאורים. 

בין בעלי החיים הנדירים ניתן למצוא את הנמר הלבן, פנתר השלג, דובי פנדה אדומים, אוצלוט ושלל בעלי כנף נדירים.

הערות
* כתובת הדואר האלקטרוני לא תוצג באתר.