22 Mar
22Mar
כתבה שלישית מתוך 5 כתבות אודות מאכלים צרפתיים-מסורתיים בעיר פּאוֹ וסביבתה.


הבצקים המתקתקים האלה, המטוגנים בשמן עמוק הינם מאכל פופולרי בכל אזור דרום-מערב צרפת. הצרפתים קוראים להן MERVEILLES (פלאים), ובצפון איטליה קוראים להן צֶ'נְצִ'י. במזרח אירופה משווים להם צורות גיאומטריות כמו מלבנים ומעויינים ויש הקושרים אותן כמו עניבות.

ומה לליאורה'לה שלנו יש לאמר בנושא זה ?

מדובר בבצק אטריות משודרג שמוסיפים לו אלכוהול (רום במקרה שלנו). הבצק שנוצר הוא בצק עדין ודק המבושם באלכוהול, מרדדים אותו, מחלקים לסרטים או צורות אחרות ומטגנים בשמן עמוק וחם. 

כך נוצרות להן עוגיות הפלאים המסורתיות הצרפתיות האלה, שמתנפחות בטיגון ומקבלות צורות שונות, משמחות ומופלאות. 

וכך נכין אותן ! 

המיצרכים: 

3 כוסות קמח 

3 ביצים שלמות 

3 חלמונים 

3 שקיות סוכר וניל 

25 גרם חמאה מומסת 

2 כפות ברנדי או רום נקי 

חצי כפית מלח 

שמן לטיגון עמוק 

אבקת סוכר לזריה   

ההכנה: 

מערבבים בקערה את כל חומרי הבצק עד שמתקבל בצק לא דביק. אם הוא דביק מוסיפים מעט קמח. לשים כחמש דקות עד שנוצר בצק חלק וגמיש. עוטפים בניילון ומכניסים לפחות למשך שעה למקרר. 

מוציאים את הבצק מהקירור, מחלקים ל-4. מרדדים כל רבע על משטח עד שנוצר עלה דק ביותר. בסכין או גלגלת חותכים את הבצק לרצועות ברוחב של כ-2 ס"מ. או למעויינים או לכל צורה שתחפצו. 

מחממים שמן בסיר. ניתן לסלסל את הרצועות או לקשור בקשר רופף ומטילים בזהירות לשמן. בכל פעם 2-3 עוגיות ולא יותר. מטגנים עד שהעוגיות מזהיבות כדקה או שתיים והופכים אותן לטיגון של עוד דקה. מוציאים בעזרת כף מחוררת לנייר סופג. זורים אבקת סוכר ונהנים.  

העוגיות נשמרות כמה ימים בצנצנת.

CHATEAU DE FRANQUENVILLE

טירת פְרַנְקֶנְוִויל נבנתה במאה ה-17 ועברה ידיים רבות. אך בשנת 1950 נמכרה להוספיס האזרחי על העיר פּאוֹ, ששינה את ייעודה. הטירה שופצה והפארק בודל 3.3.דונם בצמוד לה, שוקם וניטעו בו עצים וצמחים מתוארכים לסוף המאה ה-19, בנוסף לכל מיני צמחים אקזוטיים וצמחים מהרי הפירנאים. 

לאחרונה ניטע כרם  בן 20 דונם למרגלותיה, במורדות הגבעה הנישאה עליה נבנתה, ממנו הופקו כבר יינות לבנים מצויינים.

כיום ניתן לשכור את הטירה, או חלקים ממנה, לארוחות, לסמינרים, לאירועים כימי הולדת וחתונות.

LA FORET DE VERT'TIGES

פארק הרפתקאות מיוער, ייחודי, המזמין לחדור אליו אל עומקו, לטייל לאורך נחל אֶגוּאַלוֹנְג המתפתל בין עצי האורנים, חלקם, המגיע לגבהים מסחררים, בן מעל ל-100 שנים.

הפארק מציע שפע חוויות, למשפחה, לילדים, לבתי-ספר, לחוגים וכולל מעברים בין עצים, טיפוס על עצים, גשרי קופים, נדנדות, קפיצות בנג'י, מעברים בין בריכות, מבוכים, מגלשות, מנהרות חשוכות, מעוף בין העצים, קפיצות ונחיתות על רשתות תלויות, טרמפולינות, קירות טיפוס, הליכה על חבלים לשיפור שיווי המשקל, רשתות הליכה מעל המים, סולמות לטיפוס, קפיצות טרזן, צפיה בינשופי היער ובניצים, בקתות קטנות בצמרות העצים, קורות איזון, מזחלות ועוד כהנה וכהנה.

MUSEE MEMORIAL DES PARACHUTISTES

מוזיאון צבאי להנצחת נושא הצניחה בצרפת. ממוקם בעיירה לוֹנְס LONS שליד העיר פּאוֹ. 

הוקם בשנת 1984 ומתחקה אחר היסטורית הצנחנים הצבאים של צרפת, מראשיתם ועד ימינו, ומופעל על ידי עמותת מתנדבים. אוסף המוצגים נגיש לכל מבקר ומציג את המסורות, הרוח והנושאים האקטואלים באמצעות סצנות המכילות בובות מאובזרות, כלי נשק, כלי רכב, אביזרי צניחה ומצנחים, על רקע תמונות ארכיוניות.

GROTTES DE BETHARRAM

מדרום-מזרח לעיר פּאוֹ, ממוקמת סידרה של מערות בסמוך לכפר אָסוֹן ASSON, שנחשפה בשנת 1810 והיתה אחת הראשונות בצרפת שנפתחו לקהל הרחב. המערות, באורך כולל של 2.8 ק"מ מחולקות כ-3 גלריות ב-3 מפלסים שונים, והתנועה בהם היא ברגל, בסירה וברכבת.

הכניסה למערות הן ליד הכפר אָסוֹן ואילו היציאה היא בסט.-פֶה-דֶה-בִּיגוֹר

הנהר שזורם בתוך המערות, יצר לצידו תופעות אֵרוֹזִיוֹת מוזרות ומעניינות, נשפך בצאתו לאויר העולם לנהר גַאב-דֶה-פּאוֹ.

הערות
* כתובת הדואר האלקטרוני לא תוצג באתר.