04 Nov
04Nov

עוד מאכל שאופייני לעיר אוֹשׁ ולאזור GERS, הינו הרייט-דה-קאנאר, שהופיע לעולם במאה ה-15 באזור טוריין TOURAINE שבעמק הלוּאַר, כשמרכיבו העיקרי הוא בשר חזיר. בדרום-מערב צרפת, לקחו את המאכל רחוק יותר והתאימו אותו למוצר המקומי הקיים שם בשפע: ברווזים.

לליאורה'לה שלנו, יש מתכון מעניין כיצד להכין זאת אך חשוב לציין, כי ניתן לרכוש את המאכל גם במעדניות ובחנויות המיוחדות. 

המיצרכים:

6 כרעי ברווז

1 קילו שומן ברווז

6 שיני שום

חופן עלעלי טימין

1 כף מלח אטלנטי

1 כף גרגרי פלפל שחור  

ההכנה: 

בסיר בינוני מסדרים את 6 כרעי הברווז בצפיפות. שמים את התבלינים ויוצקים את שומן הברווז. מכסים את הסיר ומבשלים שעתיים על להבה נמוכה. 

כשחלקי הברווז רכים, לאחר שעתיים, מוציאים את הכרעיים מהסיר ונותנים להתקרר. מפרקים מעצמות ומפוררים את בשר הברווז. 

שמים בקערת מיקסר עם וו גיטרה ומערבלים. תוך כדי עירבול, מוסיפים 2-3 כפות מהשומן שנישאר בסיר, ומעבדים יחד. 

מעקרים צנצנת זכוכית (שופכים לתוכה מים רותחים ואחר כך מרוקנים מהמים ונותנים להתייבש).

דוחסים לתוך הצנצנת את בשר הברווז ומכסים בכמה כפות שומן ברווז נוזלי שעוד נשאר בסיר. אם השומן התקשה, מחממים ויוצקים שכבה עליונה שאוטמת את הבשר. 

מכסים במכסה אוטם, ושומרים.

אנחנו כאן, אוֹשׁ יקירתנו, אך הרשימי אותנו גם בשכיות חמדה תיירותיות שיש בך, שהן לא רק מזון ! 


LA CATHEDRALE SAINT-MARIE D'AUCH

קתדרלת מריה הקדושה שבעיר אוֹשׁ, מהווה עד היום תחנה חשובה בדרכם של הצליינים המגיעים מספרד. בנייתה החלה ב-1489, ב-1548 נחנכה לראשונה, אך רק כעבור כ-200 שנה הושלמה הבניה לחלוטין ומכאן היוותה את מקום מושבו של הארכיבישוף של אוֹשׁ.

אורכה 103 מ', רוחבה 35 מ' ומגדליה נישאים לגובה 40 מ'. במבנה המרשים והנראה למרחוק, בסגנון מעורב גותי-רנסנסי, 18 חלונות ויטראז'ים צבעוניים, פרי עבודתו של האמן אַרְנוֹ דֶה מוּלְס, ומאז שנת 1906 הקתדרלה מסווגת כמונומנט היסטורי.

MARCHE' TRADITIONELLE

מיקומה של העיר אוֹשׁ, במעבר שבין האקלים האוקייני של החוף המערבי של צרפת – לאקלים הים-תיכוני, נהנה משני העולמות ומהשפעתם. והאיזור כולו (GERS) ידוע לפיכך כאזור של גורמה – בכלל, ושל כבד אווז – בפרט. 

וכך, בכל חמישי ושבת בבוקר, ברחבת הקתדרלה, מתקיים שוק מסורתי, טיפוסי וצבעוני, וכמעט כל מה שנמכר שם הינו מתוצרת מקומית: יינות, נקניקים ונקניקיות, כבד אווז, גבינות, מאפים, פירות, ירקות ושימורים.

וכך נראה השוק בערב חג המולד !

PROMENADE CLAUDE-DESBONS 

גם לעיר אוֹשׁ, כמו לאחרות, יש כמובן את הקטע של הצעידה/ג'וגינג/אופניים/גלגיליות/טיול עם הכלב, בחיק הטבע. בגדה הימנית של הנהר גרס GERS, קיימת רצועה קסומה לאורך של 4 ק"מ, אשר חובקת את הנהר ומזמינה להצטרף אליה. 

אם כך, נא לקחת פסק זמן מהתיירות, ונא לצאת להתרענן במסלול הכייפי הזה, רצוף מדשאות, עצים, פינות ישיבה מוצלות ונוף מרהיב הכל את מכמניה של העיר היפה הזו. 

או אולי זהו המקום האידיאלי לריצת "בוקר טוב" שלכם ? בכל אופן, אם תרוצו/תטיילו מדרום לכוון צפון, בסיום ממתינה לכם הפתעה: אזור קניות !

זה הזמן לצאת קצת אל מחוץ לעיר, וליהנות מביקור בכפר יפהפה קרוב לעיר, המככב קבוע ברשימת "הכפרים היפים ביותר בצרפת".

SARRANT

370 תושבים בלבד, חולקים את יופיו של הכפר המבוצר הזה, שהחל משנת 1999, נמנה על הרשימה המכובדת הנ"ל., ולא בכדי: בתים רבים מימי הביניים, חלקם חצי אבן - חצי עץ, מתוחזקים היטב, בנויים כטבעת מסביב לכנסיה סט. וינסנט המרכזית של הכפר, מעין קו הגנה עליה מפני פורעים. 

מומלץ לטייל סביב לכנסיה, לאורך נהר סַרַמְפְּיוֹן SARRAMPION, ולבקר באחת מ-3 הטירות הסמוכות: CHATEAU DU BARTAS – מדרום, CHATEAU DE BOUVEES ממערב, או CHATEAU DE PUISSENTUT – מצפון-מערב.


הערות
* כתובת הדואר האלקטרוני לא תוצג באתר.