20 Jan
20Jan

מוצאה של עוגה זו בעיר אַבֶּוִויל ABBEVILLE שבחבל סוֹם בצפון צרפת, ומאחר וליאורה'לה שלנו להוטה לפנק אתכם המתכון מהמם להכנת עוגה זו, נעביר אליה את רשות הכתיבה.

"עוגה טרופה" קוראים לה, כי את הבצק טורפים ביד יותר מ-5 דקות, לא במיקסר ! ההקצפה הארוכה הזו היא שיוצרת בצק אוורירי, גמיש וקל. העוגה הזו, היא מעין בריוש עשיר בחמאה ובחלמונים אבל בשונה מהבריוש המסורתי, היא אוורירית הרבה יותר !

את העוגה אופים בתבנית גבוהה, עמוקה ועגולה, מה שנותן לה מראה של כובע השף ! 

המיצרכים:

5 חלמונים

1 חלבון

85 גרם סוכר

125 גרם חמאה בטמפ' החדר

125 גרם קמח

20 גרם שמרים מפוררים

קורט מלח

ההכנה: 

בקערה מערבבים קמח, חלמונים, שמרים, סוכר, מלח וחמאה רכה. מוסיפים את החלבון. 

מקציפים את כל החמרים כ-20-25 דקות עד שאינו נדבק לידיים. משמנים את התבנית המיוחדת. מעבירים את הבצק לתבנית, מכסים ומשהים כשעתיים עד שתופח לגובה התבנית. 

אופים 20 דקות ב-180 מעלות. מצננים והופכים. 

והכי טעים לפרוס לפרוסות ולהכין מזה פרנץ' טוסט !

ובמעבר החד לחלק התיירותי של כתבה זו, נציין כי באחת הכתבות הקודמות, עת עסקנו בעוגת "סנט הוֹנוֹרֶה", טיילנו בעיר אַבֶּוִויל ABBEVILLE וסביבתה. גם כאן נרחיב ונספר על אתרי התיירות שבסביבת עיר זו הנמצאת במרכז עמק סוֹם SOMME שבחבל פִּיקָארְדִי, בצפון-מערב צרפת.

RANDO DU MARAIS DES CAVINS

"בִּיצַת קָאוִוין" הינה אחת מתוך קבוצת בִּיצוֹת ובריכות אדמת כבול השוכנות בלב עמק הסוֹם הנחשבות לייחודיות באירופה. זהו מסלול של כמה ק"מ של הליכה בטבע ספוג אויר צח ונקי, בין הכפרים בורדון BOURDON ואנגסט-סור-סום ANGEST-SUR-SOMME.

17 דונם של ביצות, קני סוף, ערבות בוכיות, נופרים וחבצלות מים, כשברקע ציוצי בעלי כנף רבים שמצאו את המקום כבית גידול הולם לצאצאיהם, מזמינים לטיולי משפחות, ברגל או באופניים ומתחייבים לחוויה נופית מענגת.

SAINT VULFRAN COLLEGIALE 

דוגמא קלאסית של אמנות גותית ראוותנית באה לביטוי בכנסיה זו שבעיר אַבֶּוִויל, שנבנתה במאה ה-12, ולפיכך גם סווגה כמונומנט היסטורי בשנת 1840. 

הכנסיה הופגזה במאי 1940 ע"י הגרמנים וחלקים ממנה נהרסו כליל, ושוקמו רק בשלהי 1998. 

עולם הספרות אינו מתעלם מיופיה של כנסיה זו, המוצא את ביטויו הן בסיפורי המסע של ויקטור הוגו, והן באחד מסיפוריו של אלפרד היצ'קוק.

MILLENCOURT-EN-PONTHIEU

כפר קטן ויפהפה, 360 תושבים, בסמוך לאַבֶּוִויל, המהווה חלק מאזור האטרקציות של עיר זו, המאגד 73 רשויות מקומיות. הכפר נוסד אי-שם המאה ה-11, אך נשרף ונבזז במאות ה-16 וה-17. 

שתי אטרקציות של המקום מצדיקות ביקור בו: האחת, היא כנסיית סן-מרטין על צבעיה החדים, ומגדל פעמונים בצורת מגדל עגול על בסיס מרובע. 

ואילו השניה, אוסף של כ-10000 כלים ישנים שנצברו לאורך כ-40 שנה על ידי אספן, שהפך את המקום למוזיאון פרטי.

CHATEAU D'EAUCOURT-SUR-SOMME 

מדובר בהריסות ושרידים של טירה שנבנתה במאה ה-13, כסוג של מעוז לצורך הגנה על אדמות הסביבה. ואכן, הטירה ידעה עליות ומורדות, נהרסה, נבזזה ונשרפה פעמים מספר, אך תמיד שוקמה מחדש. 

כיום היא פתוחה לקהל הרחב בחודשים יולי-אוגוסט, ולכתות בתי ספר במהלך כל השנה, בעיקר בשל פעילויות שחזור ובניה במסגרת פסטיבלי ימי-הביניים הנערכים באזור.

CHATEAU DE LONG

טירה זו נבנתה במאה ה-18 בתקופת שלטונו של לואי ה-15, מאבנים לבנות ולבנים ורודות. הטירה יושבת על גדת הנהר סום, טובלת בשטח ירוק, מוקפת ב-20 דונם של גנים, גינות, חממות, קולומבריום (חלל יונים), בית קרח, קירות ירוקים, בית מרחץ, 4 דונם של יער ואגם עם מזרקות. 

הטירה נחשבת אמנם כמונומנט היסטורי, ברם פתוחה לביקורי הקהל הרחב, בתשלום כמובן.

CHATEAU DE FLIXECOURT 

עוד טירה מהממת ביופיה, גם היא מונומנט היסטורי מאז יולי 2013, שהפכה את המראה שלה ל"קרדום לחפור בו", כלומר, ניתן לקיים בה אירועי שמחה כחתונות, סמינרים וכנסים, בחללים מפוארים, מאובזרים כהלכה, היכולים להכיל עד 300 אורחים.

BASE NAUTIQUE PICQUIGNY

זהו מרכז ספורט מים מהגדולים ומהמפותחים ביותר בצפון צרפת, בו ניתן לקבל הדרכות, קורסים, שיעורים ולימוד של סקי מים, רפטינג, שיט סירות קנו וקיאקים, גלישה, אירוביקת מים, יאכטות, צלילה ושנורקלינג, שחיה, הידרופילינג, סקי אופנועים, פולו מים, ווייקסרפינג, שיעורי פנתאטלון מודרניים, שיעורי טריאתלון, אקוה-ג'וגינג, חתירה ועוד, ממש "גן-עדן" לחובבי ענפי ספורט המים למיניהם.

הערות
* כתובת הדואר האלקטרוני לא תוצג באתר.