16 Nov
16Nov

סט. הוֹנוֹרֶה   'SAINT HONORE

עוגת סט. הוֹנוֹרֶה, "הוֹנוֹרֶה הקדוש", מאפה לקינוח על שם הוֹנוֹרַאטוּס, הפטרון הקדוש של האופים והשפים, שהיה לימים הבִּישוף של העיר אַמְיֶין, שנולד בשנת 600 לספירה, בכפר פּוֹרְט-לֶה-גְרַנְד, שליד העיר אַבְּוִויל, בצפון צרפת.

כמו הרבה קינוחים צרפתיים קלאסים, גם סביב העוגה הזו נקשרו סיפורים רבים כשהנפוץ ביותר הוא שבשנת 1847 הומצא הקינוח בפַּטִיסֶרִי שִׁיבּוּסְט, שברחוב סנט הוֹנוֹרֶה שבפריז.

עוגת סנט הוֹנוֹרֶה עשויה בצורתה הקלאסית מבסיס של בצק עלים, מעליו טבעת של בצק רָבוּך (שממנו עשויות פחזניות) ומעל הטבעת מעגל פחזניות מקורמלות, ממולאות בקרם פַּטִיסְיֵיר בטעם וניל וביניהם זילופים מקושטים של קצפת או קרם – וניל בדרך כלל.

אנחנו נכין כאן 6 עוגות אישיות "כמו סנט הוֹנוֹרֶה", בדרך קלה ולא מסובכת.

המיצרכים להכנת 36 פחזניות:

100 גרם חמאה

כוס מים רותחים

כוס קמח רגיל ועוד כף

כפית סוכר

טיפונת מלח

4 ביצים גדולות

ההכנה:

על אש קטנה ממיסים חמאה, מים רותחים, סוכר ומלח ומערבבים היטב. כשמתחיל לרתוח מוסיפים את הקמח ומערבבים במהירות עד שהעיסה נפרדת מדפנות הסיר ומקררים 2-3 דקות.

עובדים עם שקית זילוף וצנתר מס. 14.

על נייר אפיה מציירים עיגולים בקוטר 3 ס"מ ומזלפים עיגולי בצק לפי הציור.

מכניסים לתנור שחומם מראש ל-160 מעלות ואופים עד להזהבה בערך כ-20 דקות. פותחים את התנור מעט וממשיכים לאפות עוד כ-5 דקות כדי שהפחזניות תתייבשנה מעט.

מקררים. חוצים את הפחזניות וממלאים בקצפת או שמנת מתוקה, פודינג וניל צרפתי אינסטנט או למשקיעים: מכינים קרם פטיסייר.

להכנת הבסיס שעשוי מעיגול של בצק עלים: לוקחים יריעת בצק עלים מופשר. בעזרת תבנית עגולה בקוטר 7 ס"מ מוציאים 6 עיגולים.

מניחים על נייר אפיה. דוקרים כל עיגול בצק במזלג ומכניסים לתנור שחומם ל-180 מעלות. אופים עד שהעיגולים מזהיבים-משחימים. מוציאים ומקררים.

להרכבת העוגות:

מכינים קרמל מכוס ורבע סוכר ורבע כוס מים. מחממים בסיר קטן מעל להבה בינונית עד גבוהה וכשהמים רותחים והסוכר מתחיל להתמוסס מקטינים את הלהבה לבינונית וממשיכים לבשל עד שמתקבל נוזל צמיגי ודביק בצבע חום זהוב. 

מסירים מהאש. טובלים בזהירות (עדיף בעזרת מלקחיים) כל פחזנית – ומסדרים כל 3 פחזניות על עיגול הבצק האפוי.

מקציפים שמנת מתוקה עם מעט אבקת סוכר ו-2 כפות אבקת קקאו. מזלפים בין ומעל הפחזניות.


וכעת – הבה נתייר !

אזור העיר אַבְּוִויל – ומערבה, הינו מישור ירוק, מיוער, משובץ במאות ביצות/בריכות, כשהנהר סוֹם, מהווה את חוט השידרה של הנוף הקסום הזה, שיש בו פעילות שיט נהרות תוססת ומסלולי טיולים רגליים רבים, כמו גם לרוכבי אופניים.

PARC DE LABOUVAQUE

פַּארְק דֶה לַבּוּבָאק, בן 60 הדונמים, שוכן באזור ביצות, עם שביל היקפי, המאפשר תצפיות על עושר רב של עולם הצומח ועל בעלי חיים כאנפות, קורמורנים, אווזי-בר, ברווזי-בר, שרקנים (קביות, חזירי-מים) ועוד.

ממוקם מצפון לעיר אַבְּוִויל וכולל בשטחו 2 בריכות גדולות של מים צלולים ומוקף בסביבה מיוערת. מקום אידיאלי להתייחדות עם הטבע ולמציאת שלוה נפשית ורוגע.


MUSEE BOUCHER-DE-PERTHES

מוזיאון לאמנות יפה, במרכז העיר אַבְּוִויל, על שם מייסדו, זַ'ק בּוּשֶׁה-דֶה-פֶּרְתְּס, מבוסס על אוסף פרטי שלו, שהיה באחוזתו הפרטית, אשר נהרסה כליל, כמו כל העיר, בהפצצה ב-20 במאי 1940.

מאובנים מהתקופה הפליאוליתית, לצד חרבות ואגרטלים מתקופת הברונזה, פסלים מימי הביניים ופוחלצי בעלי כנף מסביבת שפך הנהר סוֹם לאוקינוס האטלנטי, כל זה ועוד מוצגים

במוזיאון, המארגן באופן קבוע, תערוכות המוקדשות להיסטוריה של צרפת ולאמנים המקומיים.


CHATEAU DE BAGATELLE

טירה בדרום העיר אַבְּוִויל שבחבל סוֹם, שבעברה היתה בבעלותה של משפחה יהודית עשירה שעסקה בטכסטיל, אבל החליפה ידיים פעמים מספר ב0200 השנים האחרונות.

פנים הטירה מהודר, מושקע ופתוח לביקורים בתיאום מראש. מסביבה, פארק בן 10 דונם שיש בו גן צרפתי, גן אנגלי, גן ירק ואַרְבּוּרַטוּם (גן בוטני יערני, המתמקד באיסוף, תצוגה ומחקר של עצים ושיחים שונים).


SAINT-VALERY-SUR-SOMME – KAYAK & CANOE

סט. וָאלֶרִי היא עיר נמל ושיט, על הגדה הדרומית של שפך הנהר סוֹם, בצפון צרפת. בניינים וחומות מימי הביניים, כנסיה גותית וטיילת המים הארוכה שלה, הפכו אותה ליעד תיירותי פופולרי.

הנהר סוֹם זורם בתוך תעלה רחבה בקצה המזרחי של העיר, המשתלבת במפת התעלות של צרפת, להנאת השייטים.

כאן נעצרה בזמנו זַ'אן ד'אָרְק, וכאן התגורר גם אַנַטוֹל פְרַנְס, משורר צרפתי ידוע, עיתונאי ונובליסט.

מקום אידיאלי-פסטורלי לחופשה בת כמה ימים הרחק מהרעש הגדול של פריז.


JARDIN D'EMONVILLE

בחזרה לעיר אַבְּוִויל, במרכזה גן אנגלי עם אגם, פסלים ושפע צמחיה, שהיה נחלתו של ארתור פוּקס ד'אֶמוֹנְוִויל, שהיה בוטנאי ואספן נלהב של קמליות במאה ה-19.

בצמוד לגן, בנה בית מלון (במקום מנזר ישן) וחממה ענקית. לאחר מותו, עבר הנכס לרשות ולתחזוקת עיריית אַבְּוִויל.

הערות
* כתובת הדואר האלקטרוני לא תוצג באתר.