13 Oct
13Oct

לַנְגוּסְטִין דֶה לוֹקְטוּדִי      LANGOUSTINE DE LOCTUDY


אנשים שואלים אותי על ההבדל בין לַנְגוּסְטִין, לַנְגוּסְט והוֹמָר HOMARD. נתחיל מהסוף: הוֹמָר לוֹבְּסְטֶר באנגלית, זה אותו סרטן גדול עם שתי זרועות אימתניות, שאנו רואים בדרך כלל במסעדות, כשהן לפותות בגומיות. הלַנְגוּסְט, בשונה מההוֹמָר, אין לו זרועות, אך יש לו משושים גדולים. והלַנְגוּסְטִין הוא כמו לַנְגוּסְט, אבל קטן, שצבעו כתום-ורוד בניגוד לצבע האדום-חום של הלַנְגוּסְט.

וכעת, משעשינו סדר, נוכל לעסוק בענייננו, הלַנְגוּסְטִינִים, חביבי המטבח הצרפתי, וכשמדובר באלה מכפר הדייגים לוֹקְטוּדִי, מביני דבר ירימו גבה, יפלטו ווּאווּ אחד גדול, וחלקם אף יוסיפו ויכנו אותם כ"DEMOISELLES DE LOCTUDY". כי שמם נודע בכל העולם והם מהנדרשים יותר בשווקי פירות-הים. הם פחות מוכרים בארץ. בשרם רך ומתקתק, מאד עדין, מה שהופך אותם ל"לוֹבְּסְטֶרִים של אניני הטעם" !

ומכיוון שטעמם כל כך עדין ומתוק, רצוי להתעסק איתם כמה שפחות. על הגריל או באפיה קצרה, למרוח בחמאה או בשמן זית, תבלינים עדינים ו...זהו !


לַנְגוּסְטִין בתנור בחמאת לימון ותבלינים

המיצרכים:

20 לַנְגוּסְטִינִים

100 גרם חמאה מומסת, מעורבבת עם 3 כפיות מיץ לימון טרי וכפית גרידת לימון ו-2 שיני שום טרי כתושות

מלח ופלפל שחור גרוס

להגשה: פטרוזיליה טריה קצוצה

ההכנה:

חוצים את הלַנְגוּסְטִינִים לאורכם, מסירים את הראשים ומסדרים על גבי נייר אפיה כשצד הבשר כלפי מעלה.

מברישים בחמאה המתובלת, זורים מלח ופלפל.

אופים בתנור שחומם ל-200 מעלות כ-5 דקות, או עד שבשר הלַנְגוּסְטִין הופך ללבן והשיריון לכְּתַמְתָּם.

להגשה, הכי טוב עם בגט קרנצ'י וסלט ירוק רענן.


וממזון גשמי – למזון רוחני: לתיירות ! הבה נטייל קצת במערב בְּרֶטָאנִי !

BENODET

16 ק"מ דרומה מקֶמְפֶּר, שוכנת לה עיירת נופש זו, על 3600 תושביה, שמספרם מוכפל פי 6 בעונת הקיץ, שכן צרפתים ובריטים רבים מחזיקים בה בית נופש, כי יש בה הכל: מרינה, קזינו, מרכז לתַּלַסוֹתֵּרָפִּיָה (טיפול וריפוי באקלים ימי וברחיצה בים), בתי מלון ועוד.

בבֶּנוֹדֶה מתקיימים אירועים רבים, בקיץ במיוחד, כמו תחרות שיט סירות שנמשכת 4 ימים, וכן אירועי מוסיקה ליליים מסוגים שונים.


LOCTUDY

כפר דייגים חשוב, שיושב על חצי אי שעל שפך הנהר פּוֹנְט לַ'אבֶּה PONT L'ABBE  בקצה הדרום-מערבי של חבל ברטאני. 4100 תושביו, מרביתם עוסקים מסביב לדיג הלנגוסטינים, משמרים עדיין את המינהגים והתרבויות הברטוניות, וחלקם אף עדיין דובר את השפה הבְּרֶטונית.

בנמל הנמצא בתוך מפרץ המוגן היטב מפני רוחות, נבנתה לפני כ-30 שנה מרינה עם כ-660 מקומות עגינה.

לוֹקְטוּדִי מהווה גם מרכז לפעילויות וספורט ימי.









הכפר לוקטודי על חצי האי לוקטודי
נשות לוקטודי בלבוש מסורתי
פריקת לנגוסטינים בנמל
                                                                    


PONT L'ABBE

פּונְט לַ'אבֶּה יושבת על שפך הנהר, לא רחוק מלוקטודי, כשגשר גבוה מגשר בין שני חלקיה. מיקומה ממצב אותה כמרכז לפעילויות של ספורט ימי על כל גווניו.

נמל פונט ל'אבהציור השוק בפונט ל'אבה של גילברט טימן


LA TORCHE

אחת הנקודות המערביות ביותר בקצה חבל ברטאני, נושקת לאוקיינוס האטלנטי. גלי ענק מתנפצים על הסלעים ומפסלים בהם צורות עם דימויים שונים ורבים.

תיירים רבים מגיעים ללָה טוֹרְשׁ, ולו רק להתמקם במקום נוח ולצפות בעוצמתו וביופיו של הטבע ולהקשיב לקונצרט מפץ הגלים על הסלעים.

בקירבת מקום, חוף חולי עם תנאי נגישות נוחים, מה שהופך את המקום כאטרקטיבי לכל חובבי הגלישה על גלים, או גלישה על מגלש עם מצנח רחיפה.


הערות
* כתובת הדואר האלקטרוני לא תוצג באתר.