24 Sep
24Sep

עוגיות קוּוִין אַמַאן    KOUIGN AMANN

הניו-יורק טיימס הכתיר אותן כ"המאפה הכי שמן באירופה", הדיאטנים מנסים להרחיק אותנו מהן, ואילו הבְּרֶטוֹנִים, תושבי העיירה דוּאַרְנֶנֶה DOUARNENEZ, המקור האמיתי לעוגיות אלה, ינפנפו מולנו עם אטרקציות נוספות באזור, על מנת שנתפתה, נבוא ו...נאכל. 

 

הגירסה המקורית של קוּוִין אַמַאן היא שילוב של בצק עלים ושמרים, העשוי שכבות שכבות עם המון חמאה וסוכר מקופלות ביניהן. המתכון שיובא כאן מזכיר בטעם ובצורה את המקור, אך הכי חשוב: טעים וממכר, פריך ומתוק. בואו ונכין.

המיצרכים לכ-18 יחידות:

יריעת בצק עלים חמאתי קר.

ריבת תפוז או ריבת מישמש או מחית פיסטוק מוכנה מדוללת במעט שמנת מתוקה, או שזיף מיובש שהושרה ברום ומעט מים רותחים.

סוכר לפיזור בין שתי שכבות ומעל המאפה.

50 גרם חמאה מומסת.

תבנית שקערוריות למַאפִינְס בקוטר 5 ס"מ.

ההכנה:

פורסים את יריעת הבצק המוכן הקר על משטח מקומח קלות. מרדדים, מורחים את כל השכבה בחמאה, מפזרים על כל השכבה גם סוכר ומקפלים לשניים. 

מרדדים שוב. 

חותכים את הבצק לריבועים בגודל 7 ס"מ. מסדרים כל ריבוע בשקע, מקפלים כל אחד לצורת הקוּוִין אַמַאן המסורתית. בשקע שנוצר אפשר למרוח מעט מחית פיסטוק או ריבה או פרי. מכניסים את התבנית עם ה"קוּוִינִים" למקרר לכמה שעות.

מחממים תנור ל-180 מעלות, מוציאים מהמקרר ואופים עד שמזהיב. מוציאים. מורחים למעלה, בעזרת מברשת, מעט מהחמאה המומסת, ומהריבה ומפזרים סוכר.

קל, מהיר, ממכר באחריות.


לא נעזוב את חבל ברטאני מבלי לתייר בחלקו המערבי וליהנות ממה שיש לו להציע. מתחילים.


DOUARNENEZ

עיר נמל במחוז פִינִיסְטֶר שבחבל בְּרֶטָאנִי בצפון-מער בצרפת. 16000 תושבים. מרינה. מוזיאון ימי. חופי רחצה חוליים. נמל גדול לדיג סרדינים ומָקָרֵלִים בעיקר, ולשלל פירות-ים. בנוסף, משמש הנמל לבניית ספינות/סירות ולשיפוץ קיימות.

מיקומה הנוח במרכז מערב חצי האי כשרק 25 ק"מ מפרידים בינה לבין העיר הגדולה קֶמְפֶּר QUIMPER, תורמים להיותה חשובה ומרכזית. במסגרת הפעילות הימית הרבה, אחת לשנתיים מתקיים בה פסטיבל גדול של שיט סירות.

העיירה ידועה גם כמרכז תעשיית שימורי סרדינים.


LOCRONAN 

כפר זה נבחר מידי שנה כאחד מ-50 הכפרים היפים ביותר בצרפת. לא בכדי, בחר הבמאי רוֹמָן פּוֹלַנְסְקִי בשנת 1979, לצלם בו את סרטו "טֶס" בכיכובה של נַסְטַסְיָה קִינְסְקִי על פי נובלה של תּוֹמַאס הָארְדִי.

אחוזות ומבני גרניט ובתי אבן עתיקים בסגנון הבְּרֶטוֹני האופייני, מעוטרים בשיחי ופרחי גֶרָניוּם אדומים, שימשו רקע אותנטי לסצנות שבסרט. כל התמרורים ושלטי הפירסומת הוסרו, כמו גם צלחות האנטנות וקווי החשמל. הכל נטמן באדמה. אפילו מרכז הכפר נסגר לתנועת כלי רכב, והמבקרים שבאים לכפר, מחנים את רכבם במגרשי חניה מיוחדים מחוצה לו, וצועדים קמעא ברגל.

סרט נוסף צולם בו, צרפתי, CHOUANS, בשנת 1988 בכיכובם של סוֹפִי מַרְסוֹ ופִילִיפּ נוּאָרֶה ובבימויו של פִילִיפּ דֶה-בְּרוֹקָה.

800 תושבי הכפר, שומרים על אופי דתי-שמרני ודואגים לפקוד ולשמר את אתריו החשובים: כנסיית פֶנִיטִי וכנסיית סט. רוֹנֵן מהמאה ה-15, כנסיית נוֹטְרֶה-דַאם-דֶה-בּוֹן-נוּבֶל גם כן מהמאה ה-15 עם ויטראז'ים יפים ומזרקת אירופה מהמאה ה-17.


POINTE DU RAZ  

אחת מ-2 הנקודות המערביות ביותר בצרפת, בה מתרחשת כל העת סצנה דרמטית מרשימה, של התנפצות גלי ענק של האוקינוס האטלנטי על הצוקים והסלעים, ופיסולם, בלווית רוח שרקנית וחזקה. הטבע בפראותו, בעוצמותיו ובשיא יופיו ! לעמוד ולצלם, ולצלם שוב !

זהו גם הקצה המערבי של כביש 5E בן 3200 הק"מ המגיע עד ונציה שבאיטליה.


QUIMPER

קֶמְפֶּר עיר במרכז החלק המערבי של חצי האי בְּרֶטָאנִי מרהיבה ביופיה ובנקיונה. יש בה מוזיאון לפַיין-אַרְט, קתדרלת סט. קוֹרֶנְטִין על שני צריחיה, והנהר אוֹדֶט ODET שעובר בה. שפך הנהר אוֹדֶט על שפע פעילות הספורט הימי שבו, מהווה מקור משיכה לתיירים.

שמה של קֶמְפֶּר הולך לפניה בתחום נוסף: כלי חרס מעוטרים.

הערות
* כתובת הדואר האלקטרוני לא תוצג באתר.