28 Jan
28Jan

במהלך צילומי הסרט "ואלהים ברא את האשה", בחוף פַּמְפְּלוֹנֶה בסט. טְרוֹפֶּה, הורה הבמאי רוֹזֶ'ה וָאדִים על "קַאט", כי לכוכבת הראשית של הסרט, בְּרִיזִ'יט בַּרְדוֹ, התחשק משהו מתוק. 

הצוות קפץ למרכז העיירה, שם נחנכה באותה שנה, 1955, קונדיטוריה חדשה ע"י אַלֵכְּסַנְדֶר מִיקָה, שף-קונדיטור ממוצא פולני, שכבד את הכוכבת בעוגה חדשה שהכין, שהיתה מורכבת מסוג של בְּרִיוֹשׁ ממולא בשמנת. הכוכבת התלהבה, והציעה מיד לקרוא לה "טָארְט טְרוֹפֵּזְיֵין".

וכך, בזכות בְּרִיזִ'יט בַּרְדוֹ, באה לעולמנו עוגת "טָארְט טְרוֹפֵּזְיֵין" !

בואו ננסה להכין טארט כזה:

המיצרכים (לטארט בקוטר 26 ס"מ):

300 גרם קמח

1 כף שמרים יבשים

2 כפות סוכר

חצי כפית מלח

50 מ"ל חלב

130 גרם חמאה רכה

לקרם פטיסייר אמיתי:

2 כוסות חלב

מקל וניל

6 חלמונים

120 גרם סוכר

50 גרם קורנפלור

50 גרם חמאה

100 מ"ל שמנת מתוקה ועוד כף סוכר להקצפה ביחד

(מי שמתעצל יוכל להשתמש באבקת אינסטנט קרם פטיסייר במקום לטרוח. רק להוסיף שמנת מתוקה ולהקציף) 

ההכנה:

בקערת המיקסר נשים קמח, שמרים, מלח, סוכר ביצים וחלב. נלוש כמה דקות. נוסיף בהדרגה את החמאה הרכה עד שתיבלע כליל בבצק.

נתפיח כ-20 דקות בטמפ' החדר. נשים את הבצק בתבנית העגולה. נשטח אותו, נכסה במגבת ונתפיח עוד כ-10 דקות.

נבריש את הטארט בחלמון עם מעט מים , נפזר עליו סוכר גבישי. נאפה כחצי שעה ב-180 מעלות עד להזהבה. נצנן.

הכנת הקרם:

נרתיח בסיר את החלב עם הוניל. נטרוף יחד את החלמונים עם הסוכר והקורנפלור. נשפוך שליש מהחלב הרותח על תערובת החלמונים תוך ערבוב ואז נוסיף את יתרת החלב. נערבב היטב.

נחזיר את הכל לסיר ונבשל על אש נמוכה, תוך ערבוב, עד שהקרם יסמיך. נסיר מהאש, נוסיף חמאה ונערבב. נקרר היטב.

נקציף שמנת מתוקה עם כף סוכר. נאחד את הקרם עם הקצפת תוך תנועות קיפול זהירות. נשמור בקירור. נחצה את הבריוש. נמרח בקרם ונכסה בחלק השני. 

נפזר אבקת סוכר ונדמיין אותנו אוכלים יחד עם בריג'יט בארדו – ונהנים !

סט. טְרוֹפֶּה    SAINT TROPEZ 

עד שנות ה-50 של המאה הקודמת, סט. טְרוֹפֶּה היתה ידועה ככפר דייגים ובסיס צבאי, שהיה הראשון ששוחרר במהלך מלחמת העולם השניה במסגרת מבצע דְרָגוּן. לאחר המלחמה, הציף אותה זרם אמנים של הגל הצרפתי החדש, ותנועת YE-YE במוסיקה. 

עם בואם של רוֹזֶ'ה וָאדִים ובְּרִיזִ'יט בַּרְדוֹ למקום, לצורך צילומי הסרט, הפך המקום ליעד תיירותי ומרכז נופש, קיט ושיט של דור הסילון. להקות כמו פִּינְק פְלוֹיד ואֵיירוֹסְמִית הקדישו לה שירים. בַּרְדוֹ, מן הסתם, עברה לגור במקום זה, ומלבד היותה סלבריטאית, שמה הלך לפניה כלוחמת עבור זכויות בעלי החיים.

                 רוז'ה ואדים                                      בריז'יט ברדו                                        לואי דה פינס

כיום, המשאב העיקרי הכלכלי הוא התיירות. יש בה בתי מלון מפוארים מהרשתות המובילות בעולם. חופיה היפים (טָהִיטִי, מוּרִיאָה, פַּמְפְּלוֹן, בַּגָטֶל, קַנַבְּיֵיר ולָה פּוֹנְצ') מציעים שפע של פעילות ספורט ימי. חלק מהחופים מיועדים לנודיסטים, למרות התנגדות העירייה, מה שגרם לסידרת סרטי קומדיה צרפתית מטורפת בכיכובו של לוּאִי דֶה פִינֶס.

פסטיבל "לָה בְּרַבַדֶס  דֶה סַט. טְרוֹפֶּה" הינו חגיגה הנמשכת 3 ימים, באמצע מאי, המתקיימת כבר כ-450 שנה בצורה מסורתית, כולל כל התלבושות והתפאורות המסורתיות ובהשתתפות כל 4600 תושבי העיירה.

הנמל העתיק הינו לב העיר ואחת האטרקציות שבה. סירות דיג, יאכטות, בתים צבעוניים, בתי קפה, מסעדות ובוטיקים. למשכימים קום בבוקר, מומלץ לבוא לכאן ולראות בפעולה את שוק הירקות-פרחים-פירות, ולהיכנס ל"הָאל-אוֹ-פּוּאַסוֹן", מיתחם הדגים, כדי לצפות בבעלי המסעדות במהלך הסחר עם הדייגים לקנית הדגים ופירות הים.

לחובבי האמנות, בקירבת הנמל, ממתין מוזיאון MUSEE DE L'ANNONCIADE, המכיל יצירות של אמנים פוסט-אימפרסיוניסטים רבים, כהֶנְרִי מַאטִיס, פּוֹל סִינְיַאק ופְּיֵיר בּוֹנָאר, שאף קבלו ממנה את השראתם, כמו גם דֵייוִויד הוֹקְנִי, בהמשך. מהקומה העליונה של המוזיאון, נשקף נוף נהדר של הנמל והמפרץ.

ולמי מאתנו שהפרוטה מצויה בכיסו, מומלץ לצאת לשיט מאורגן במפרץ סן טרופה היוצא מהנמל, או פשוט לשכור סירה/יאכטה. המחירים לשכירות שכזו נעים בין 2000 ל-4000 יורו ליום, תלוי בסוג הסירה, גודלה ולכמה אנשים.

PLACE DES LICES הינו כיכר מקסימה, שופעת בתי קפה, מסעדות ובוטיקים, במרכזה גן מוצל המהווה אתר למשחקי פֶּטַאנְק. בימי חמישי ושבת בבוקר – שוק ערני, צבעוני ותוסס.

GASSIN 

כפר קטן, 2600 תושבים, 4 ק"מ מהים, אך מלא קסם. תיירים רבים מעדיפים לבלות בו את חופשתם בין סימטאותיו, באווירת ה"קוֹט ד'אַזוּר", על פני המולת סט. טרופה המתויירת למדי. 

הכפר ידוע ביפי החומות המקיפות אותו, ה"אַנְדְרוֹנוֹ" ,L'ANDROUNO הרחוב הצר ביותר בעולם, במתחמי הגולף והפולו שלו, בגלריה הותיקה ביותר באזור "דִי בָּרִי", וכמקום מגוריהם של שחקנית הקולנוע עמנואל בֵּיאָר ("מַאנוֹן") ושל הכדורגלן הנודע דָוִיד זִ'ינוֹלָה.

RAMATUELLE

נמצא בין סט. טְרוֹפֶּה לגָאסָאן. נבנה בזמנו על גבעה על מנת להגן על תושביו מפני אויב אפשרי. 2400 תושביו והתיירים הפוקדים אותו, נהנים משלוות כפר בלב אזור מתוייר, ובעיקר מ-3 חופים "פְּלַאז' דֶה ל'אֶסְקָלֶט", "פְּלַאז' לה דוֹאַן" ו"פְּלַאז' רָאנְק".

הערות
* כתובת הדואר האלקטרוני לא תוצג באתר.