04 Mar
04Mar

עוגות בְּרוֹיי פּוּאַטֶוַואן הינן עוגות מסורתיות של אזור פּוּאַטוֹ-שַׁארַנְט שבמערב צרפת, שבירתו היא העיר הגדולה פּוּאַטְיֶיה, הידועה בתואר "העיר של 100 מגדלי הפעמונים".

העיר שוכנת על גדת הנהר קלֵיין. יש לה מורשת היסטורית ואמנותית עשירה ואוניברסיטאות רבות, רובן מהוותיקות בצרפת.

ולפני שנצא לתייר באתרי העיר, וסביבתה, הבה נכין לנו עוגות אלה בעזרת ליאורה'לה !

המיצרכים: 

250 גרם קמח 

125 גרם חמאה רכה 

125 גרם סוכר 

1 ביצה 

בזיקה קלה של מלח

1 חלמון, למריחה  

ההכנה: 

נחמם תנור ל-180 מעלות. נערבב בקערה קמח, סוכר ומלח, נוסיף את החמאה הרכה והביצה. 

נלוש בעדינות עד לקבלת כדור יפה. על נייר אפייה נרדד בצק לעובי 1 ס'מ – לעיגול גדול. בעזרת מזלג נחרוץ חריצים בצורת רשת על הבצק. נבריש בחלמון ונאפה כ-20 דקות.  

באותה צורה אפשר להכין גם עוגיות קטנות.

אך לא רק בְּרוֹיי פּוּאַטֶוַואן יש בפּוּאַטְיֶיה. בפוסט הבא נלמד על מאכל מקומי-מסורתי-אופייני נוסף מאזור זה, פַרְסִי פּוּאַטֶוַואן, ובינתיים, נגלה כי גם תיירות יש כאן, וכי מן הראוי כי התייר הישראלי הממוצע יכבד את האזור בנוכחותו. יוצאים לדרך !

FUTUROSCOPE

זהו פארק השעשועים ה-3 בגודלו בצרפת, שנחנך בשנת 1987 ומזה כ-33 שנה, סִנוֵור ושעשע כבר מעל ל-50 מיליון מבקריו, בשלל סימולטורים, מצגות וסרטים, באולמות קולנוע של 3 מימדים, 4 מימדים ו-IMAX.

כ-10 ק"מ מצפון לפּוּאַטְיֶיה, ממוקם פארק זה המבוסס על מולטימדיה, סינמטוגרפיה וטכניקות אור-קוליות, ואשר מהווה אטרקציה לילדים ולמבוגרים כאחד, השניה בחשיבותה בצרפת, זו שנבחרה ע"י טְריפְּאדוויזר כפארק השעשועים הטוב ביותר באירופה בשנת 2016.

במהלך הביקור, ילדיכם ירקדו עם רובוטים, ידוושו על מכונה המונעת ע"י מדחף בהשראת לאונרדו דה-וינצ'י, ויגלו את האקולוגיה של הדינוזאורים. 8 מסעדות ועוד 10 ברים לחטיפים, בצד שבילי הליכה וטיול מהממים, ינעימו את שהותכם.

PLACE DU MARECHAL-LECLERC

כיכר זו, מהווה ביחד עם כנסיית נוֹטְרֶה-דַאם לֶה גְרַנְד, את סמלי הזהות של העיר פּוּאַטְיֶיה. הכיכר מוזכרת לראשונה בשנת 1058 בעידן הגאלו-רומי. במרוצת השנים, בימי-הביניים הפכה למרכז הכלכלי של העיר. אולמות וחנויות לרוב תפסו בה את מקומם.

במאה ה-17 היוותה כיכר בעלת אופי צבאי, ועד שנת 1830 בה נקבע שמה הנוכחי, התחלפו שמותיה פעמים מספר.

JARDIN DES PLANTS

פארק עירוני וגן בוטני, פתוח לקהל הרחב ללא תשלום, שהוקם בשנת 1621 ביוזמת הדיקן ופרופסורים לרפואה באוניברסיטה המקומית, ואשר נדד כ-8 פעמים עד שנחת במיקומו הנוכחי.

הגן מעוצב כפארק אנגלי, עם שבילים מפותלים, בריכה, מערה ומפל, ומכיל כ-100 מיני עצים ושיחים. בנוסף, יש בו אזורים שונים של צמחים מוכרים ומוגדרים, צמחים נדירים וחממה טרופית המאכלסת כ-150 זני צמחים שונים כקקטוסים, סחלבים וברומליות.

PUY DU FOU

מופע ליילי המתנהל מעל ל-30 שנה, בעזרת כ-600 שחקנים מתנדבים מקומיים, המגולל את ההיסטוריה של חבל וַונְדֶה VENDEE, באמצעות הצגת סצנות מחיי היום-יום של האיכרים, מימי הביניים ועד ימינו, לצד 26 מופעים בנושאים שונים שכל אחד מהם נמשך כ-30-40 דקות. 

יותר מ-2 מיליון מבקרים בשנה, מגיעים למיתחם פנאי-נושאי-היסטורי זה, שהוקם בשנת 1989 בתוך טירת רנסנס ישנה, בכפר לֶז אֶפֶּסֶס LES EPESSES, שנמצא צפונה-מערבה מפּוּאַטְיֶיה, ליד העיר שׁוֹלֶה CHOLET, ונחשב כיום לפארק השעשועים השני בחשיבותו בצרפת, אחרי היוּרוֹדִיסְנִי.

ב-2011 המקום אירח את אירוע הפתיחה של הטור דה פראנס, וב-2018 הושקה בו לראשונה בעולם, הופעה של להקת בזים, שהתעופפו מעל ראשי הצופים, וליקטו שאריות אשפה אותן השאירו בשטח המבקרים, וכמובן, בסיום, תוגמלו בחטיפי מזון. 

בין 26 המופעים המועלים במקום: סיפור תולדות המשפחה המקומית מוֹפִּילְיסיה, סיפור הויקינגים, מירוצי מרכבות, סיפור הגלדיאטורים, הוצאות להורג, ריקוד ציפורי הפנטום, סיפור המוסקיטרים, סיפור אהבתם של נאהבי וֶורְדָאן, אבירי השולחן העגול, הופעות סוסים, צועניות רוקדות פלמנקו במים, ועוד.

ZOOPARC DE BEAVAL

גן החיות של בּוֹבָאל הינו פארק זואולוגי, לדעת מומחים, ה-4 ביופיו ובחשיבותו בכל העולם, שוכן בכפר סט. אֵיינָן ST. AIGNAN, שבעמק הלוּאַר, כשעה נסיעה צפונה-מערבה מפּוּאַטְיֶיה.

על שטח של כ-40 דונם מצאו את ביתם כ-35000 בעלי-חיים. במיתחם שנחנך ב-1980 נמצא אחד האוספים הגדולים ביותר בכל אירופה שייחודו בבעלי החיים הנדירים שבו כמו הנמרים הלבנים, האריות הלבנים, אוֹקָפִי, קנגורו שחיים על עצים, קוּאָלות, פנדות ענקיות ועוד.

ב-4 חממות שונות מוצגים בעלי כנף, קופי ענק כגורילות ואורנג-אוטנג, עצלנים וזוחלים. ב-3 מישורים נפרדים, מתהלכים כל מלחכי העשב. חלקים מעניינים נוספים הם האזור הסיני (פנדות), הבִּצָה האפריקנית (היפופוטמים, ג'ירפות, קרנפים לבנים, פילים וטפירים), אגן תצוגת אריות הים ותיאטרון חיצוני המציג מופע ציפורי טיסה (בזים, עיטים ונשרים). 

גן החיות פעיל בשימור זנים שבסכנת הכחדה ובפעילות סיכול למניעת הכחדת בעלי חיים.

3 בתי מלון פועלים בשטח הפארק ושלל ברי חטיפים, ולכן, לא פלא כי כ-1600000 איש מבקרים בו מידי שנה.

הערות
* כתובת הדואר האלקטרוני לא תוצג באתר.