23 Dec
23Dec

בא לעולם בשנת 1840 בקונדיטוריה קטנה בשדרה היוקרתית פוֹבּוּרְג סט. הוֹנוֹרֶה שבפריז, פרי המצאתו של השף-פטיסייר אוֹגוּסְט-ז'וְלְיֵין שִׁיבּוּסְט, ומכאן שמו. 

והיכן נמצא בפריז קְרֶם שִׁיבּוּסְט הטעים ביותר ? 

אכן כן, בשדרה זו, בקונדיטוריה-פטיסרי דָאלוֹיוֹ  DALLOYAU. 

לפיכך, נייחד את החלק התיירותי של פוסט זה לשדרה מיוחדת זו, לא לפני שנקבל מליאורה'לה את המתכון המושלם להכנת קרם זה.

קְרֶם שִׁיבּוּסְט הוא בעצם קרם פַּטִיסְיֵיר מועשר בחמאה, שמקפלים לתוכו גם מָרֶנְג. אפשר להוסיף אותו לפירות טריים כקינוח או לקשט בו עוגות שונות, אפילו למלא איתו פחזניות. 

המיצרכים: 

כוס חלב

3 כפות סוכר

1 כף גדושה קורנפלור

1 ביצה גדולה מופרדת

1 כוס שמנת מתוקה

ההכנה (בשיטה הקלה): 

מרתיחים חלב ו-2 כפות סוכר בסיר. בינתיים טורפים קורנפלור וחלמון בקערה. מעבירים כף מהחלב הרותח לתערובת החלמון, טורפים ומעבירים הכל לסיר עם החלב הרותח. ממשיכים לבשל על להבה נמוכה תוך כדי טריפה 3-4 דקות, עד שהקרם מתחיל לבעבע. ממשיכים לבשל 2  דקות נוספות תוך טריפה ומורידים מהאש. 

מעבירים את הקרם לקופסא גדולה. מכסים בניילון נצמד ומעבירים לשעה למקרר. 

מקציפים כוס שמנת מתוקה. 

בכלי אחר מקציפים את החלבון עם כף הסוכר הנותרת עד לקבלת מרנג מבריק ויציב. מוציאים את הקרם הקר מהמקרר. מסירים את הניילון הנצמד ומקפלים את הקצפת ואת המרנג לתוך הקרם.  

מורחים על עוגה או מגישים עם תותים טריים. 

אפשר לשדרג את הקרם על ידי הוספת כמה עלי נענע לקרם ולבשל אותו עם תערובת החלב. לפני הוספת המרנג, מוציאים את עלי הנענע.

'RUE FAUBOURG SAINT HONORE

נחשב לאחד הרחובות היוקרתיים והאופנתיים ביותר בעולם ! 

בעיקר בשל העובדה כי כל בית אופנה גדול שמכבד את עצמו, מצא לנכון למקם בו את אחת מחנויות הדגל שלו. אך לא רק בתי אופנה, אלא גם שגרירויות זרות (כאר"הב, בריטניה וצפון-אירלנד, יפן וקנדה), גלריות רבות (בעיקר במפגשים עם רחובות מָטִינְיוֹן MATIGNON ומִירוֹמֵנִיל MIROMESNIL), בתי מלון יוקרתיים, בתי עשירים ומכובדים וחנויות שעונים, תכשיטים וחפצי-חן.

קצהו המערבי של הרחוב שאורכו 2070 מ' נמצא במפגש עם שדרת הַאוּסְמַן HAUSSMANN  ואילו קצהו המזרחי מסתיים במפגש עם רחוב פּוֹנְט נֶף RUE DU PONT NEUF

בין המבנים החשובים הנמצאים בו: ארמון האליזה (מעונו הרשמי של נשיא הרפובליקה שנבנה במאה ה-18), מלון לה בריסטול, גאלרי שרפנטייה (סותביס צרפת), משרד הפנים וחנויות הדגל של פייר קארדן, שאנל, הרמס, לאנוואן, דיור, לנקום, ובוטיקים רבים של מיטב בתי האופנה, השעונים והתכשיטים, כדולצ'ה וגבאנה, מונקלר, מיו מיו, בלנסיאגה, מייקל רורס, ולנטינו, גוצ'י, פראדה,פנדי, סלבטור פרגאמו, סטלה מקארתני, מוסקינו, קלואה, אודמר פיגה, לונג'ין, קרטייה, בורברי, ברונלו קוצ'ינלי, מישל ויוויין, לונגשאמפ, סלין פריז, ג'יורג'יו ארמאני, אומגה, ייגר לקולטר, שופארד, לואי וויטון, פראגונאר ואחרים.

OLYMPIA PARIS

אולם מפואר זה, המכיל כ-2000 מקומות ישיבה, הממוקם ברחוב קַפּוּצִ'ין שברובע ה-9, בסמוך לרחוב פוֹבּוּרְג סט. הוֹנוֹרֶה, הינו כנראה, אחד מאולמות המופעים והקונצרטים הידועים והמפורסמים ביותר בעולם כולו ! 

נוסד בשנת 1888 כאולם להופעות בלט, אופרטה וקרקס. בשנות השפל במאה הקודמת שימש כאולם קולנוע, ובשנת 1954 שופץ על ידי בְּרוּנוֹ קוֹקַטְרִיקְס. החל משנת 1993, לאחר שיפוץ נוסף שנמשך כשנתיים שונה שמו ל"אוֹלִימְפִּיָה – בְּרוּנוֹ קוֹקַטְרִיקְס".

בין האמנים הצרפתים הגדולים שהופיעו בו: אדית פיאף, ז'וזפין בייקר, שארל אזנאבור, אנריקו מסיאס, ז'ילבר בקו, מייק ברנט, ג'וני הולידיי וסידני בשה. ובין האמנים הישראלים שהופיעו בו נמצא את שלישיית גשר הירקון, טובה פורת, החלונות הגבוהים, קרו אן, יפה ירקוני וזוהר ארגוב. 

בשנים האחרונות הופיעו בו בין היתר: ליידי גאגא, מדונה, פטי סמית, סלין דיון, ניק קייב, ביורק, להקות מיוז ופט שופ בויז ועוד.


THEATRE EDOUARD 7

תיאטרון ותיק זה, שנוסד בשנת 1911, מהווה את אחד מסמלי התרבות הותיקים של פריז, ממוקם ברובע ה-9, בין בניין האופרה גָרְנִיֶיה הישן, לכנסיית מַדֶלֶן, בקירבת רחוב פוֹבּוּרְג סט. הוֹנוֹרֶה.

התיאטרון נקרא על שמו של המלך אדוארד ה-7 בשל זיקתו לתרבות הצרפתית והערכתה ומנוהל כיום על ידי הבמאי והשחקן הצרפתי ברנרד מוּרַאט, ומועלות בו כיום קומדיות מודרניות וסרטי וודביל. 

בעבר הופיעו בו דמויות חשובות ומוערכות מעולם הקולנוע, התיאטרון והאמנות כאורסון וולס, ארטה קיט ואחרים. אפילו פאבלו פיקסו יצר אביזרים לאחד המחזות שהועלו בתיאטרון בשנת 1944.

FLYVIEW PARIS 

הילדים "יעופו" על זה ! 

המבוגרים יבקשו לעשות סיבוב נוסף ! 

חדש יחסית בפריז, ב-2 מוקדים, שהאחד ביניהם נמצא ליד רחוב פוֹבּוּרְג סט. הוֹנוֹרֶה, בקירבת בנין האופרה הישן גָרְנִיֶיה. בכל מוקד 25 עמדות (ולכן, רצוי להזמין מקומות מראש) המאפשרות חווית צפיה במציאות מדומה, תוך כדי הקרנת עולם חזותי בתוך מתקן הכולל אזניות המורכב על ראשו של הצופה, ולוקחות אותו למטס מעל פריז ולצפות באתריה המהממים ב-360 מעלות לכל כוון.

החוויה הזו נמשכת כ-35 דקות, מתוכן זמן הטיסה המדומה הוא כ-18 דקות. האתר נגיש לאנשים עם מוגבלויות, מיועד לילדים החל מגובה של 1.20 מ' ולאחר כל שימוש – האזניות מנוקות. 

בניגוד לרכבות הרים וטיסות אקרובטיות, הטיסה המדומה רגועה ונועדה להרשים את הצופה אודות הקסם המיוחד של פריז במבט ממעוף הציפור. לא מומלץ לבעלי לחץ דם גבוה ובעיות לב. אגב, לתוכן ההקרנה אין הסבר כתוב או מדובר, כך שאין צורך להתחיל ללמוד צרפתית.

הערות
* כתובת הדואר האלקטרוני לא תוצג באתר.